Penalizuje Google obsah generovaný umělou inteligencí?
Letošní rok je jedinečný zejména z důvodů, že umělá inteligence pronikla i k obyčejným uživatelům, malým podnikatelům či společnostem. Napomáhá jim vytvářet nejen textace, články, marketingové strategie, ale také návrhy grafických zpracování a mnoho dalšího. Celkově se AI těší velké oblíbenosti, protože svým uživatelům nabízí nejen zjednodušení procesů, ale zejména jim šetří jejich drahocenný čas.
My v ChatBuilders jsme z AI nadšení, proto se také snažíme našim klientům know how AI přiblížit, co nejlépe to jde. Před pár týdny jsme v Pracovních dílnách narazili na otázku, jak bude konkrétně společnost Google reagovat na články generované AI. Zdali přistoupí k penalizacím jako omezení dosahu apod, nebo naopak bude umělou inteligenci podporovat.

Ano, je důležité zde zmínit, že společnost Google má pevně nastavené zásady, co se týče používání umělé inteligence ke generování obsahu, a to zejména proto, aby zabránili manipulaci s hodnocením ve výsledcích vyhledávání. Jinými slovy, pokud budete AI využívat jen proto, abyste své potenciální klienty zahltili spamem, nekvalitním obsahem, tak zde narazíte.
Pokud však budete AI používat ke generování hodnotného, relevantního a kvalitního obsahu nenarazíte zde na žádnou překážku.
Společnost Google totiž přesně toto vítá. Jejich cílem je snaha zajistit spolehlivé a vysoce kvalitní výsledky pro své uživatele. Tvůrci, již se snaží předávat co nejvíc a obohatit své potenciální klienty o hodnotné informace jednají v souladu s Google základními kritérii E-E-A-T (expertise, experience, authoritativeness, and trustworthiness neboli odbornost, zkušenosti, autoritativnost a důvěryhodnost).

Proto pokud stále váháte s využitím AI k tvorbě článků či jiných textací kvůli obavám penalizací od společnosti Google, není zde důvod. AI Vám navíc může pomoci rozšířit a podpořit novou úroveň vyjadřování či kreativního myšlení, který Vám zajistí rozšíření kvalitního obsahu nejen na vašem webu.
Celkově lze tedy říct, že AI může být velmi užitečným nástrojem pro tvorbu hodnotného a vysoce kvalitního obsahu, ale je nutné používat AI zodpovědně a v souladu se zásadami a cíli společnosti Google.

Ve zmiňovaném článku Google také odpověděl na nejčastější dotazy
Je obsah AI v rozporu s pokyny v Google Vyhledávání?
Pokud budete vytvářet obsah, který bude v rozporu se základními kritérii E-E-A-T (expertise, experience, authoritativeness, and trustworthiness neboli odbornost, zkušenosti, autoritativnost a důvěryhodnost), což znamená zejména spamovat uživatele, vytváření nehodnotného obsahu, tak ano. V opačném případě, tvorby hodnotného, relevantního a kvalitního obsahu, problém mít nebudete.
Proč Vyhledávání Google nezakazuje obsah AI?
Jelikož společnost Google vítá inovace, pokud jsou používány správným, relevantním směrem a mohou obohatit jejich uživatele o užitečný a hodnotný obsah.
Jak Vyhledávání Google zabrání tomu, aby nekvalitní obsah AI převzal výsledky vyhledávání?
Společnost Google má již několik desítek let fungující, hodnotící systémy, které dokážou určit užitečnost obsahu.
Jak bude Google řešit obsah AI, který potenciálně šíří dezinformace nebo je v rozporu s konsensem o důležitých tématech?
Na tuto otázku společnost Google uvedla, že jejich systémy jsou nastaveny tak, aby byli schopni poskytovat jen kvalitní informace ze spolehlivých zdrojů. Z odpovědi je znatelné, že se tomu budou snažit předcházet, díky nastavení jejich systémů.
Jak může Vyhledávání zjistit, zda je AI používána k spamování výsledků vyhledávání?
Díky systému SpamBrain, který analyzuje vzorce a signály tak, aby pomohl identifikovat spam, ať už je produkován jakkoli.
Může obsah AI zlepšit SEO?
Ano, samozřejmě. Pokud vytváří hodnotný a kvalitní obsah pomocí AI, můžete jít SEO naproti a zlepšit ho.
Jak mohu zjistit, zda má můj obsah AI vysokou kvalitu?
Nabízí se vyzkoušení různých nástrojů pro analýzu obsahu, díky kterým můžete zjistit, zda splňujete základní aspekty E-E-A-T (odbornost, zkušenosti, autoritativnost a důvěryhodnost).
Mám používat AI k vytváření obsahu?
Pokud použijete umělou inteligenci jako pomocníka k vytváření originálního užitečného obsahu, tak určitě.
Mohu uvést AI jako autora obsahu?
Ano, proč ne. Jedná se pravděpodobně o skvělý způsob, jak objasnit čtenáři, že AI je součástí tvorby Vašeho obsahu.
Článek je volnou alternací originálního příspěvku, který se nedávno objevil na Google. https://developers.google.com/search/blog/2023/02/google-search-and-ai-content