Návod: Jak na Messenger reklamu po 16.12.2020
Jak zachovat funkčnost Facebook reklamy vedoucí do Messengeru
Čekají nás 2 zásadní omezení, se kterými se budeme muset po 16.12.2020 poprat.
Omezení 1 – Nemožnost optimalizovat na konverzace a leady
Zde nám nezbývá nic jiného, než veškeré aktivní kampaně změnit na optimalizaci na klik. Vracíme se tím do doby kamenné, ale je to jediné univerzálně uchopitelné řešení. Alternativou je optimalizace na konverze, která zatím funguje, ale její budoucnost je ve hvězdách. Některé zdroje říkají, že dojde k omezení, jiné že ne. Tak nebo tak, je potřeba chatbota na tuto optimalizaci připravit. Z dlouhhodobého hlediska je tento způsob optimalizace nejefektivnější. Pokud nevíte, jak chatbota pro tuto optimalizaci připravit, napište mi na info@meziweby.cz a naplánujeme online konzultaci, kde vám vše ukážu.
Omezení 2 – Konec Growth Toolů
Toto omezení je výrazně drastičtější a dotkne se nás velmi intenzivně. V praxi to znamená, že v podstatě končí reklama pomocí JSON. Jinými slovy, všechny reklamy budou moci vést, resp. spouštět tzv. Welcome Message – vstupní zprávu do chatbota. Je to v podstatšě to samé, jako bychom mohli odkazovat pouze na hlavní stránku webu a nikoliv na relevantní podstránky.
Naštěští komunita kolem chatbotů je velmi aktivní a přišla s řešením, které vám v tomto článku představím.
Growht tooly nahradíme klíčovými slovy
Princip této strategie je jednoduchý. V prostředí Business managera vytvoříme reklamu a vstupní zprávu. Nadefinujeme se v ní Quick Reply a následně v ManyChatu spustíme Keyword optimalizaci napárovanou na tuto Quick Reply. Pojďme si to ukázaz krok za krokem.
Krok 1 – V Business Manageru zvolme reklamní cíl Zprávy nebo Konverze
Krok 2 – Jako cíl zvolte Proklik na zprávu (v případě cíle Zprávy) nebo Messenger (v případě cíle konverze)
Krok 3 – Dole v nastavení rekalmní sady zvolte optimalizaci na Konverze nebo Kliknutí na odkaz
Krok 4 – Vytvořte reaklamu tak, jak jste byli zviklí. V části Šablony zpráv, klikněte na upravit. Tato zpráva se zobrazí po kliku na inzerát.
Krok 5 – Upravte si text zprávy a ve spodní části klikněte na rychloodpovědi. Následně si nadefinujte odpověď -> mohou sloužit jako rozcestník.
Krok 6 – Nyní přejděte do aplikace ManyChat. V levém sloupci Automation -> Keywords. Zde si vydefinujte keywords v přesné shodě jako Rychlodopovědi (viz. bod výše).
A to je vše. Pokud uživatel klikne na rychloodpověd v reklamní zprávě, tak ho přesměrujete do požadovaného flow, které jste si vydefinovali v ManyChatu. Tento hack je jeden z mnoha, který budu v následujících dnech zveřejňovat.