Síla konverzačního marketingu je v online světě známá pro své široké využití a efektivitu. Není tak žádným tajemstvím, že se digitální asistenti stali v mnoha oborech tažným koněm při generování leadů. S chatboty se setkáme jak na e-shopech, tak i ve finančnictví. Dnes bych Vám rád představil několik tipů pro online generování kontaktů právě na zájemce o hypotéku.
Co je vlastně konverzační marketing?
Konverzační marketing je forma online marketingu. Jedná se o slovní spojení, ze kterého je zřejmé, že hlavním atributem této oblasti je právě konverzace. Konverzační marketing je postavený na online komunikaci a generování leadů. Samotnou online konverzaci můžeme rozdělit na 3 kategorie, a to na ruční, poloautomatizovanou
Messenger jako bezpečná a komfortní forma komunikace
Největší výhodou konverzačního marketingu je, že se lidé v prostředí Messengeru cítí komfortně. Facebook Messenger totiž většinou sami využívají pro osobní, či byznys konverzace. Je tak snažší s potenciálním klientem navázat „přátelský“ vztah a získat si jeho důvěru, bez odborných článků a terminologií.
Oslovujete potenciální zákazníky tam, kde tráví nejvíce času
Ještě do nedávna jsme využívali pouze dva zásadní způsoby pro komunikaci na dálku, a to buď telefonování, nebo e-mail. Oba způsoby mají své pro a proti. Výhodou telefonování je jistě to, že při hovoru dochází k okamžité interakci s daným člověkem, díky čemuž se vyhnete dlouhým prodlevám při čekání na odpověď. Na druhou stranu, je obecně známo, že pro mnohé z nás je forma telefonování přespříliš úderná.
Známe to všichni, stojíme v tramvaji, jsme s přáteli, vyzvedáváme děti ze školy, nebo se zrovna ocitáme v jiné situaci, ve které se jednoduše nechceme „vykecávat“ s někým cizím. Přijmeme hovor, pozdravíme, v lepším případě slušně sdělíme, že nemáme čas. Méně osobní formou je e-mail. Pro jedince, kteří se nechtějí vybavovat, ať už proto, že se jim to nehodí, nebo si chtějí svou odpověď promyslet, je to ideální volba. Možnost odpovědět kdy se Vám to hodí, s sebou ale přináší pokles efektivity a výrazně nižší šanci na zpětnou vazbu.
A pak tu máme chat, Messenger. Historicky nejmladší způsob komunikace, který si z obou předchozích komunikačních kanálů bere to nejlepší. Při chatu má člověk prostor na promyšlení odpovědi, není nikam tlačen, a konverzaci hravě vyřeší v metru během kontroly jízdenek, nebo v čekárně u doktora. Největší přidanou hodnotou může být právě rychlost. Messenger je totiž hojně využíván v průběhu celého dne, a lidé jsou zvyklí odpovídat téměř nepřetržitě.
Kontakt na uživatele máte okamžitě – nepotřebujete e-mail ani telefon
Další výhodou konverzačního marketingu je, že s člověkem komunikujete napřímo. Každý, kdo využívá reklamu, ví, že zainvestovat může xx tisíc, následně dovede na svůj web např. 100 lidí a Ti buď vytvoří poptávku, nebo po nich zůstane jen číslo v Google Analytics. Zatímco když člověka vedete přímo do Messengeru, zůstane Vám kompletní otisk celé konverzace, kterou můžete kdykoliv zpětně otevřít. Máte jeho jméno, fotografii, a veškeré dostupné informace. Nepotřebujete z něj tedy násilně dolovat číslo ani e-mail. Konverzaci už totiž máte rozjetou díky kliknutí na reklamu.
Zbavíte se závislosti na hypotečních srovnávačích – budujete vlastní databázi
Hlavním námětem pro vytvoření HypoBota byla možnost osamostatnit se od hypotečních srovnávačů. Závislost byznysu na hypotečních srovnávačích je totiž vratká a Vy si nikdy nemůžete být jisti, kolik Vás lead bude stát za půl roku. Pokud jste tedy závislí na nakupování leadů, jste nuceni přikývnout na každé navýšení ceny, a nebudujete si vlastní databázi pro vlastní byznys.
HypoBot je samostatná jednotka. Poradci si u nás nekupují leady, kupují si nástroj/kolegu, díky kterému se leady generují sami. Klíčová je především databáze, kterou si díky HypoBotovi tvoří.
Messenger je klientovi blízký
Potenciální klient si hypotéku počítá na různých webových srovnávačích, nebo dohledává informace přímo na webových stránkách bank. Když však na Facebooku uvidí „Spočítejte si hypotéku přímo v Messengeru“, je to pro něj snazší, rychlejší a efektivnější. Jděte svým klientům naproti cestou a ušetřete jim čas.
Messenger reklama – levnější a efektivnější
Pokud se trochu pohybujete ve světě inzercí a reklam, jistě víte, že propagace vlastního brandu není zrovna za hubičku. O to víc je důležité inzerovat chytře a především správně. Messenger reklama bývá levnější a efektivnější, než reklama vedoucí na web. Messenger reklama Vám jedním kliknutím generuje kontakt na potenciálního zájemce o hypotéku, zatímco možné budoucí klienty, které Vám reklama přivede na web, uvidíte mnohdy jen jako číslo v Google Analytics. Transformujte webovou návštěvnost v reálný kontakt.
Michal Fiala